Followers

Friday, October 7, 2016

#Throwback

OOMMMPECAK!

Assalamu'alaikum to all! Miss u'olls a lot! heh

So, oleh kerana sekian lama beta tak menaip dalam blog ini, maka kali ni beta nak ceghabih pasal #THROWBACK.

As we all know, semua orang punya memori. Kisah silam. Kenangan manis dan pahit. Kenangan manis kau dan aku takkan terkubur... eh silap! Tu lagu Jamal Abdillah. Heh.

Bila cerita pasal memori ni, aku jadi emotional sikit. Why? Sebab setiap hari, kita semua makin dewasa. Dan dalam pada kita semakin dewasa tu, kita akan mengalami pelbagai cabaran dan perubahan, tak kisah lah perubahan pada diri atau keadaan sekeliling. Dan sama ada perubahan tu semakin baik atau semakin kurang baik. 

To talk about myself,
sometimes, aku tak tahu sama ada aku ini okay atau tidak mengalami semua benda ni. For instance, yelah, selalunya kita tengok kawan2 kita, dulu single sekarang dah kahwin. Yang dah kahwin pulak dah ada anak dua tiga. Tak lama lagi turn aku pulak. eh? ahahaha~~


< --- "Ye, saya dah ENGAGED dah. Sekian."

Talk about getting married, kadang2 betul ayah aku cakap. Quote dia lebih kurang macam ni la, "Bercinta dengan orang lain, Bertunang dengan orang lain, Kahwin dengan orang lain." 

Yeah. Memang betul2 berlaku pada diri aku. Choyyy!!!

Tapi tu lah kan. Satu pengalaman dan pengajaran buat aku. Anak-anak, please, kalau bab2 kahwin, bab2 bercinta ni, dengar lah cakap mak bapak. Diorang lebih banyak makan garam dari korang. Kalau diorang say "NO" or tak berapa nak berkenan dari awal tu, tandanya ada la masalah yang kita bakal hadapi jika kita degil. 

Ye betul kita cuba buktikan yang kita ni betul. No problem. Ada jodoh, ada lah kan. Tapi, bila something wrong happened, jangan salahkan parents tau. Ayat "I told you so" bakal menyusul selepas itu. Seriously. Aku dah terkono. 

Moral of the story: Next time, jangan membelakangkan mak bapak.

"Hey? Who is dis? Motiifff???" ---- >
(habislah... kejap lagi kena baling seterika kat kepala, Baik gua blah dulu. heh.)

Oh ya, InshaAllah nanti dah sampai time aku announce ye siapa "BAKAL ZAUJAH" teww... hehe. p/s: yang terasa tu, jangan kembang2 hidung. Payah saya nak kempiskan. Kang dah jadi serombong kapal, payah nak cari kayu api arang ape sume. Heh. 

That's one thing.

Another part of being an adult;
Semakin hari, aku semakin rindu. Kadang2 tu, duduk bersebelahan dengan orang yang kita sayang pun still kita rasa rindu. Setiap hari, setiap masa. Rasa macam segala2nya akan berubah tak lama lagi. Contohnya, kalau dulu kita dok manja2 dengan mak, ibu, abah, ayah chik, ayah, 
lepastu dulu kita selalu manja2 gaduh2 lepak2 dengan sahabat sejati BFFFF~ (mohon jangan kembang. aku sepak jap lagi. heh.),


"Mak dan ibu saya."-- >

nanti lepas dah kahwin, mungkin semua itu akan berubah. Sebab lepas kahwin, life kita mostly dengan Zaujah kita kan. 

*okay, ada orang potong bawang. sh*t.

I know... things are going to change somehow. And I have to go through all these things in the future. I know. It will be different. I will be in another phase of life.

I said so because they are my love. Kekasih2 hatiku. Allah je yang tahu betapa aku kasihkan mereka. Tak dapat nak diungkapkan dengan kata2. Allah je yang tahu.

(Gerenti balik rumah bujang ni, aku kena tido luar. Mampuih. heh.)
< ---- "Siapa orang yang pakai cap ni? Semak je. Puihh!"

Yes it's true, lepas kahwin pun boleh je manja2 ngan ibu, mak, dengan kawan2. Boleh je jumpa2 macam biasa. Tapi I know and I bet, rasa dia lain. Ntah. Tapi lain kot. 
Kot.

Entah. aku pun tak tahu. Takut ke, nervous ke, excited ke, ape ke... bercampur baur perasaan ni. 


Yeah... itulah dia ceghabih aku pada kali ini. Hehe. Kalau orang biasa2, mesti cakap, "Relax la. Keep cool. Biasa2 je sudah." etcetcetc. 
But for me, this is BIG. As I have gone through LOTS of UPs and DOWNs. With these people. My loved ones.

Sedih, Rindu, bila mengenangkan diri ini semakin dewasa. Semakin melangkah ke alam seterusnya. Alam yang aku tak tahu apa yang bakal aku lalui. 

Mungkin aku sempat hadapi. Mungkin fasa aku yang seterusnya ialah fasa aku dia Alam Akhirat. 
I don't know. Allah Sebaik2 Perancang dan Maha Mengetahui.

I put all trust in Allah. I trust in the process.

Ya Allah, kuatkanlah dan tenangkanlah hati aku nak hadap semua ini.

p/s: Aku rindu kekasih2ku. Every single seconds, every single moment.

1 comment:

Miza zahra said...

Dah banyak kali baca post ni (sbb suka tgok gmba abg haziq dgn kakak. Hihi) tp xthu nk komen ape. Tp baca kli dah tahu nak komen ape.

"Tak sangka budak kechik kat atas tu bila dah besar hensem ..ingatkan mengundur masuk bawah kerusi hidung penyek." hahahaa XD

STESRI'S PANORAMA-Khas untuk ex-stesrians06'/07'

STESRI MEMORIES-Khas untuk ex-stesrians 06'/07'